شرکت ورزشی سهند

 

اگر اشتیاق به ورزش دارید , دنبال کردن شغلی در ورزش می‌تواند منجر به شغل پردرآمد و سودآور شود . بسته به مهارت‌ها و جاه‌طلبی‌های شما می‌توانید طیف وسیعی از مشاغل ورزشی را در نظر بگیرید . یادگیری درباره حقوق‌های احتمالی در این زمینه به محدود کردن انتخاب‌های شما کمک می‌کند .

در این مقاله به بررسی بیشتر مشاغل ورزشی می‌پردازیم که به شما در یافتن شغل مناسب برای شما کمک می‌کند .

 

یک جیپ ورزشی(استعدادیاب)

وظایف اولیه : شناسایی و نظارت بر ورزشکارانی که توانایی موفقیت در کالج یا ورزش‌های حرفه‌ای را دارند . آن‌ها مشاهده می‌کنند که ورزشکاران در چه سطحی ورزش می‌کنند این متخصصان همچنین بر گرایش‌ها , خواندن اخبار و صحبت با مربیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ورزش‌کاران امیدوار کننده نظارت می‌کنند . اغلب آن‌ها برای تیم‌های ورزشی یا تیم‌های ورزشی حرفه‌ای کار می‌کنند و به‌طور گسترده به دنبال بهترین ورزش‌کاران برای تیم‌های خود هستند .

 

بازاریابی ورزشی

وظایف اصلی عبارتند از : بازاریابان ورزشی تیم‌ها ، بازیکنان ، لیگ‌ها و استادیوم‌ها و میادین ورزشی را ترویج می‌کنند . آن‌ها تحقیقات بازار را انجام می‌دهند ، ایده‌هایی را برای افزایش بهره و آگاهی و ایجاد استراتژی‌هایی جهت برآورده کردن اهداف بازاریابی انجام می‌دهند . اکثر بازاریاب‌های ورزشی مسئول افزایش حضور و مشاهده کنندگان و یا فروش کالا هستند . آن‌ها از انواع خروجی‌های رسانه‌ای از جمله تلویزیون ، رادیو ، روزنامه‌ها ، مجلات و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند .

 

روان‌شناسی ورزشی

وظایف اولیه : روان‌شناس‌های ورزشی متخصصان سلامت روانی هستند که در کمک به ورزش‌کاران در دستیابی به عملکرد برتر خود تخصص دارند . آن‌ها دوره‌های درمان را برای کمک به ورزش‌کاران در توان‌بخشی روانی و عاطفی بعد از آسیب ایجاد و با جلسات مشاوره ای  به پیشگیری قبل درمان اقدام  می‌کنند. آن‌ها همچنین به بازیکنان در مورد پرداختن به اضطراب و برخورد با فشار رقابت مشاوره می‌دهند . روان‌شناس‌های ورزشی اغلب برای تیم‌های ورزشی یا تیم‌های ورزشی حرفه‌ای کار می‌کنند .

 

تحلیل گر ورزشی

وظایف اولیه : آمار ورزشی از داده‌ها برای ارزیابی شانس برد نتایج استفاده می‌کنند . آن‌ها مجموعه داده‌های پیچیده را برای بازیکنان , تیم‌ها و لیگ‌ها جمع‌آوری می‌کنند . تجزیه و تحلیل‌های آن‌ها به تیم‌ها کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که آیا ورزش‌کاران حرفه‌ای را استخدام کرده یا نه . آمارگر ورزشی معمولا ً برای تیم‌های دانشگاهی یا حرفه‌ای کار می‌کنند.

 

فیزیوتراپیست

وظایف اولیه : درمانگران فیزیکی با ورزشکارانی که متحمل جراحاتی شدند و یا در حال بهبودی از جراحی هستند , کار می‌کنند . آن‌ها ورزش‌کاران را معاینه کرده و برنامه‌های توان‌بخشی را توسعه می‌دهند که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا استفاده کامل از مفاصل و ماهیچه‌ها را به دست آورند . این متخصصان می‌کوشند تا به ورزش‌کاران کمک کنند تا آزادانه حرکت کنند, درد را کم کنند و از آسیب‌های اضافی جلوگیری کنند .

 

مدیر ورزشی

وظایف اولیه : مدیران ورزشی مسئول بخش ورزشی یک سازمان یا دانشگاه هستند . این متخصصان فعالیت‌های روزانه این دپارتمان شامل تعیین بودجه‌ها , استخدام و آموزش کارکنان و نظارت بر ترتیبات سفر را مدیریت می‌کنند . آن‌ها همچنین با روابط‌عمومی کار می‌کنند و به اداره کردن یک تصویر مثبت کمک می‌کنند . مدیران ورزشی معمولا ً به مهارت‌های ارتباطی قوی , رهبری و تصمیم‌گیری نیازدارند .

 

 

مدیر کل (مدیر عامل)

وظایف اصلی : مدیران عمومی بر کارکنان تیم نظارت می‌کنند و وظایف اجرایی برای تیم‌ها انجام می‌دهند . آن‌ها طرح‌های استراتژیک برای تهیه پیش‌نویس یا عقد قرارداد ایجاد می‌کنند و بودجه تیم‌ها را توسعه می‌دهند . آن‌ها همچنین درباره قراردادها با بازیکنان ، مربیان و نماینده‌های آن‌ها مذاکره می‌کنند و درباره فعالیت‌های تبلیغاتی بازیکنان مشاوره می‌کنند . بسکتبال , فوتبال و .... همه مدیران کل را استخدام می‌کنند .

 

داوری

وظایف اولیه : داوران مسابقه را نظارت می‌کنند و قوانین و مقررات را ضروری می‌دانند . این متخصصان خبره بر قوانین ورزش هستند و مسئول شناسایی زمانی هستند که بازیکن قانون را می‌شکند و جریمه را تعیین می‌کند . آن‌ها باید در طول بازی غلظت کل را حفظ کنند و به سرعت واکنش نشان دهند . اگرچه برخی از داوران برای تیم‌ها تکی کار می‌کنند , ولی بسیاری از آن‌ها برای نظارت بر بازی تیم‌های مختلف تیمی سفر می‌کنند .

 

گزارشگر ورزشی

وظایف اولیه : خبرنگاران ورزشی درباره ورزش‌کاران , تیم‌ها , لیگ‌ها و رویدادهای ورزشی در رسانه و شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی بحث می‌کنند . آن‌ها از دانش ورزشی سطح بالا برای ارائه گزارش , تحلیل عملکرد و پیش‌بینی نتایج بازی‌های آتی یا فصل‌ها استفاده می‌کنند . بسیاری از گزارشگران ورزشی تلاش می‌کنند تا برای خود افرادی را ایجاد و توسعه دهند تا تخصص آن‌ها در تقاضا باشد .

 

مربی شخصی

وظایف اصلی : مربیان شخصی ورزش‌کاران را از طریق ورزش و رژیم‌های آموزشی راهنمایی می‌کنند . این افراد حرفه‌ای با ورزش‌کاران و مربیان صحبت می‌کنند تا اهداف تناسب اندام خود را تعیین کنند و سپس برنامه روتین ورزشی خود را برای کمک به ورزش‌کاران جهت ایجاد ماهیچه‌ها ، افزایش قدرت و یا افزایش بنیه انجام دهند . آن‌ها همچنین ممکن است درباره سلامتی و تغذیه با ورزش‌کاران بحث و تبادل نظر کنند . مربیان شخصی ممکن است برای تیم‌ها یا ورزش‌کاران انفرادی کار کنند .

 

ویرایشگر رشته ورزشی

وظایف اولیه : ویراستاران ورزشی روزنامه نگارانی هستند که بر روی اخبار ورزشی متمرکز هستند . آن‌ها برای روزنامه‌ها , مجلات یا وب سایت‌ها کار می‌کنند که در آن‌ها درباره تیم‌ها , ورزش‌کاران و لیگ‌های خود می‌نویسند . این روزنامه نگاران به انجام تحقیقات گسترده , مصاحبه با بازیکنان و مربیان و نوشتن مقاله‌های خبری و نظری می‌پردازند . برخی از ویراستاران ورزشی درباره گستره وسیعی از رویداده‌ای ورزشی می‌نویسند و برخی دیگر بر روی یک ورزش متمرکز هستند .

 

برنامه ریزان مراسم ورزشی

برنامه ریزان مراسم و رویدادها را از بالا به پایین سازماندهی می‌کنند . این شامل انتخاب محل و هماهنگی حمل و نقل , غذا و سرگرمی است . این برنامه ریزان باید اطمینان حاصل کنند که رویدادها متناسب با بوجه مالی و گویای برند  مربوطه باشد. معمولا ً برنامه ریزان مراسم به مدرک لیسانس اشتغال دارند  ، برنامه‌ریزان رویدادها به مهارت‌هایی همچون سازمانی قوی  بین فردی , حل مساله و مهارت‌های مذاکره نیاز دارند . برنامه ریزان مراسم که در ورزش کار می‌کنند باید هم مشتریان ورزش‌کار و هم مخاطبان ورزشی را درک کنند و باید با امکانات ورزشی , سازمان‌ها و موسسات خیریه ارتباط برقرار کنند .

 

متخصصان روابط‌عمومی

در دنیای ورزش , متخصصان روابط‌عمومی به ارتقای منافع تیم‌ها , ورزش‌کاران و سازمان‌ها کمک می‌کنند . برای مثال , آن‌ها می‌توانند فعالیت‌هایی را توسعه دهند که تصویر ورزش‌کار را برای افزایش فروش و یا افزایش منافع عمومی ایجاد کنند . این متخصصان علاوه بر مهارت‌های ارتباطی به مهارت‌های فردی , سازمانی و حل مساله نیاز دارند .

 

عوامل ورزشی( ایجنت)

نمایندگان مشتریان در حوزه‌های مختلفی از جمله ورزش و هنر هستند . آن‌ها به افراد حرفه‌ای در انجام مذاکرات قرارداد , چالش‌های روابط‌عمومی و معاملات کسب‌وکار کمک می‌کنند . این عوامل می‌توانند از تعدادی پس‌زمینه بیایند , اما اغلب مدرک لیسانس در یک زمینه مرتبط با کسب‌وکار مانند ارتباطات یا مدیریت دارند .

عامل‌های ورزشی به ورزش‌کاران در مدیریت مسیرهای شغلی خود کمک می‌کنند . آن‌ها با سازمان‌های ورزشی برای تامین مالی قراردادهای پاداش مالی برای مشتریان خود کار می‌کنند و در مذاکره با برند های بزرگ به نمایندگی از مشتریان خود مذاکره می‌کنند .این عوامل نیازمند مهارت‌های حل مساله , بین فردی و ارتباطاتی هستند تا به آن‌ها کمک کنند به طور موثر از مشتریان خود دفاع کنند .

 

فیزیولوژی ورزشی

فیزیولوژی ورزشی سوابق پزشکی بیمار را برای توسعه آمادگی فردی و برنامه‌های ورزشی که بهبود , انعطاف‌پذیری و عملکرد را بهبود می‌بخشد , برای پیش‌گیری از آسیب و درمان آسیب‌ها یا مشکلات مزمن  ورزشکار را ارزیابی می‌کند . بیشتر ورزش‌کاران ورزش فقط به مدرک کارشناسی نیاز دارند , گرچه اغلب در رشته ورزشی خاص برخی از کارفرمایان ممکن است به مدرک کارشناسی‌ارشد نیاز داشته باشند. برخی کشورها و صنایع نیز ممکن است نیازمند هم‌کاری حرفه‌ای  (مدرک دکتری)باشند . بسیاری از سازمان‌های فیزیولوژی ورزشی با یک روان‌شناس ورزشی کار می‌کنند تا رژیم‌های آموزشی ایجاد کنند که ورزش‌کاران خود را برای عملکرد مطلوب آماده می‌کنند و به آن‌ها در پیش‌گیری و غلبه بر آسیب‌ها کمک می‌کنند . برای برتری در این زمینه معمولا ً به دلسوزی , استقامت جسمانی و مهارت‌های بین فردی نیاز دارد .

 

برای مشاوره در خصوص راه اندازی کسب و کار ورزشی با رویکرد مجازی و بهره از دنیای اینترنت با ما در تماس باشید.مطمئن باشید با کمترین زمان ممکن و سرمایه اندک خودتون برای خودتون شغل ایجاد می کنید.

محقق:حامد عثمانی


تماس:09158353316

تلگرام :hamed6iran@

واتساپ:09389744428