مشخصات حامد عثمان

 

سایت سهند و مشخصات حامد عثمانی را در این مقاله خواهید خواند. ایده داشتن یک فروشگاه اینترنتی از سال 1393 در ذهن من بوده است. خیلی دوست داشتم سایتی داشته باشم تا خدماتی راضی کننده به مشتریانم ارائه دهم. در این خصوص با اینکه دانشجوی تربیت بدنی بودم به هر دو حوزه ی علوم ورزشی و فناوری اطلاعات علاقه داشتم. فعالیتم را با وبلاگ نویسی شروع کردم. همزمان با من همکلاسی هایم هم این کار را انجام میدادند. گروه تشکیل داده بودن و دسته جمعی به وبلاگ نویسی و انتشار مقالات مربوط به حوزه ورزشی انجام میدادن، من هم در این گروه بودم. ولی در کنارش حتی قبل از آنها برای خودم وبلاگ داشتم. ورود من به اون گروه بیشتر جنبه یادگیری داشت که واقعا هم برام آموزنده بود. کار دسته جمعی و پیش بردن کار ها در خصوص یک هدف واحد خیلی جذاب و بدیع بود. در این زمان بود که من از اونا پیشی گرفتم، به طور اتفاقی خداوند منو به انجام فروش فایل در وبلاگ هدایت کردن. هنوزم هر چی فکر میکنم چجوری یاد گرفتم و هدایت شدم را نمیدام، فقط این را میدانم که کار خدا بوده و تمام. با یک فایل تجزیه و تحلیل حرکت پرتاب دیسک بود که اگه اشتباه نکنم، شروع کردم. آن هم با قیمت خیلی نا چیز. از اقدامم شگفت زده بودم و سر کلاس به استاد و دانشجویان نشون دادم اولین رو نمایی من از اقدام درآمد زا. اونجا استاد به قیمت محصولم خندید و گفت که خیلی کمه و من کم کم یاد گرفتم که ارزش کارم خیلی بالاست.

حامد عثمانی و جابر عثمانی

 

ادامه دادم به بارگذاری و فروش فایل خوب پیش میرفت اما، روزی همه لینک هایی که ساخته بودم خراب شد و من از نو شروع کردم از صفر. این بار با سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سایت زدم دامنه اون یادم نیست. اما شد و در عمل خودش رو نشون داد که میشود. بالا و پایین کردم از افزونه ها استفاده کرد و در آخر یک سایت خوب درآوردم، البته هنوز وبلاگم بودو وبلاگ رو لینک داده بودم به اون سایت. چند سالی با وبلاگ بودم و نمیشد که ولش کنم. هنوزم ولش نکردم. در آخرای تحصیلم با دوستی آشنا شدم ( حسین جمالی) که برنامه نویس بود و زبان php رو ازش یاد گرفتم البته اون فقط میگفت چجوری و گاهی سورس میداد و من میرفتم ساعت ها تمرین میکردم تا یاد بگیرم یعنی ماهیگیری، که در آخر دست و پا شکسته یادگرفتم. پایان تحصیل فرا رسید و من عاشق رفتن به فرانسه بودم و دوست داشتم از بچگی اونجا برم. همین امر تلاش من رو برای ادامه تحصیل در مقطع بالا تر را کم رنگ کرد و رفتم خدمت مقدس سربازی. در کل دوران خدمت به این که خودم از صفر مطلق کد بنویسم و سایتم رو طراحی کنم فکر میکردم. تو خدمت فکر میکردم و تو مرخصی کد میزدم. اسمش رو نمیدونم سر چی انتخاب کردم به گمانم به خاطر این که استقامتم عین کوه بود و از اسم سهند هم خوشم میومد، سهند پارس رو انتخاب کردم.

 

ادامه مقاله